jueves, 19 de febrero de 2015

Dures cap de setmana

Avui ja hem donat els deures per al cap de setmana. Duen les següents feines:

- El set i mig.
- Una fitxa d'anglès ja que demà seran d'excursió i no en faran.
- Una fitxa de sumes i restes duent-ne. Vaig fer una proveta i tots van estar aprovats de càlcul. De totes maneres cal insistir treballant i que no oblidin la mecànica.
- Una fitxa per completar de les taules de multiplicar. (Han de completar de moment fins a la del 3, jo ja aniré donant ordre de si poden fer les següents).

He posat en marxa una graella amb el nom de tots els nins i anirem apuntant en verd la taula que se saben. Previ a això els he explicat què significa multiplicar i ja han entès que és sumar el mateix número tantes vegades com diu la multiplicació. El sistema que ja els he explicat i que faré servir perquè s'estudiïn les taules al seu ritme serà el següent:

Nivell 1

Taules de 1 al 3; de una en una les diuen de memòria i per ordre. En arribar a la del 3 ens aturam i fins que no les sàpiguen saltejades no poden passar al següent nivell.

Nivell 2

Taules del 4 al 6; de una en una les diuen de memòria i per ordre. En arribar a la del 6 ens aturam i fins que no les sàpiguen saltejades i d'una manera aleatòria totes les anteriors no poden passar al següent nivell.

Nivell 3

Taules del 7 al 9; de una en una les diuen de memòria i per ordre i en arribar a la del 9 ens aturam i fins que no les sàpiguen saltejades i d'una manera aleatòria totes les anteriors no podem dir que tenen assolides les taules.

Els primers minuts d'una sessió setmanal de matemàtiques els dedicarem a demanar taules. començarem per ordre de llista i cada un haurà de partir de la taula que ja té apresa.

No es tracta de fer carreres ni de què els alumnes s'angoixin. Cada un pot anar al seu ritme, però el que sí vull és que no quedin estancats durant moltes setmanes i que de mica en mica avancin.

Potser és un poc agosarat, però pel que veig dins l'aula en tenen moltes ganes i si segueixen practicant el càlcul de sumes i restes duent-ne (com en la fitxa de deures i en el set i mig) i ho fan bé, no hi ha cap problema per anar introduint objectius més difícils.

No hay comentarios.:

Publicar un comentario